Anil Ambani’s Reliance Group has sued NDTV for 10,000 cores for its reportage on the Rafale fighter jet deal.

The case has been filed in Ahmadabad court and hearing has been listed for October 26th. It is learnt that NDTV will argue that the charges of defamation are nothing more than a heavy-handed attempt by the Ani Ambani’s group to suppress facts related to the Rafale deal and prevent media from doing its job.

The lawsuit is filed against NDTV’s weekly show, Truth vs Hype which was aired on September 29. However, according to sources, NDTV has rejected any charges of defamation and will present material in court to support its case in the court.

As the Rafale deal has become a larger news story in India, the reliance group has been on a notice serving spree. 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here